piątek, 16 stycznia 2015

WIERSZYKOWE ZABAWY

Dziś obiecany post o zabawach wierszykowych....
Na początku kilka słów wyjaśnienia. Nie wszystkie przedstawione niżej wierszyki są moimi autorskimi. Zaledwie kilka by się znalazło. Nie podam Wam jednak źródeł, bo zbierałam je przez pięć lat mojej pracy zawodowej i to, co fajnego wpadło mi w oko, tudzież w ucho skrzętnie spisywałam w "magicznym zeszycie" :)

No więc poniżej kilka kolejnych propozycji do wspólnej zabawy z niemowlakiem:

Rodzinka
To jest mama - pokazujeny palec wskazujący
To jest tata - pokazujemy kciuk
A to są ich dzieci - pokazujemy wszystkie palce z drugiej dłoni
Wszyscy idą na wycieczkę - "idziemy" po brzuszku maluszka
Bo słoneczko świeci - pokazujemy słoneczko

Bociek i żabka
Idzie żabka na spacerek
Gdzie słoneczko i wiaterek
Żabka robi hop, hop, hop
Żabka robi dłuuuuuugi skok

Idzie bociek na spacerek
Gdzie słoneczko i wiaterek
Bociek robi kle, kle, kle
Moją żabkę złapać chcę

Kółeczka
Kółko małe, kółko duże, rączki w bok, rączki w górze
Tak się drzewa kołysały, a tak dzieci w rączki klaskały

Miś
Idzie miś do przodu, idzie miś do tyłu
Skacze, bo mu jest wesoło, klaszcze, bo mu miło

Oto ja
To jest moja głowa, oczy, uszy, nos
Tu moje policzki, a tu rośnie włos

Moje ręce
To są moje ręce, ręce do machania, ręce do klaskania i do rysowania.
Ręce wciąż pracują, z klocków dom budują, wycięte obrazki klejem posmarują
To są moje ręce ręce do klaskania, dłonie do witania, palce do zginania

Wyliczanka 
Tu mam oczko, a tu nosek, tu policzek, a tu włosek
Tu jest brzuszek, plecy, noga, 
Wyliczankę skończyć szkoda
Więc zacznijmy od początku
Gdzie masz oczka mój ty bączku?

Spacerek
Idze Julka na spacerek
Bo nie wieje dziś wiaterek
Tylko piękne słonko świeci
I nad głową ptaszek leci

A jeżeli nadal Wam mało to polecam książeczki:
1. Agata Półtorak, Szmatki z tęczowej szufladki. Wierszyki do masażyków i zabaw paluszkowych.
2. Marta Bogdanowicz, Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki.
3. Krzysztof Sąsiadek, Zabawy paluszkowe.
4. Małgorzata Barańska, Paluszkami tak i siak. Zabawy paluszkowe z wierszykami.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz