piątek, 9 stycznia 2015

NASZE PODŁOGOWE ZABAWY

Dzieci rosną strasznie szybko, zdecydowanie za szybko. Julka dopiero była noworodkiem, takim maleńkim, że w rożku jej w ogóle nie było widać, w wózku tonęła, a z chusty to wystawała jedynie czapeczka....a teraz to już duża dziewczyna, za chwilę stukną nam cztery miesiące. Julia robi się coraz bardziej towarzyska i ciekawa świata. Coraz częściej w momentach swojej aktywności chce się bawić i widać, że sprawia jej to przyjemność.
Bawimy się najczęściej na podłodze, a to dlatego, że Julia już coraz więcej próbuje się przemieszczać, a podłoga najbezpieczniejsza, bo spaść z niej to już nie można. Żeby nie było nam zimno rozkładamy sobie na podłodze matę z klocków piankowych, którą sprezentowali Julce chrzestni mikołaje :) jest urocza w mojego ukochanego Kubusia Puchatka i jego przyjaciół :)

A w co się bawimy?

1. Ślimak smily play o którym pisałam już wcześniej.


2. Oglądamy czarno-białe książeczki i karty, ale też czytamy krótkie wierszowane opowiadania.



3. Bawimy się piłeczką-grzechotką oball - jest rewelacyjna właśnie dla takich maluszków, które już powoli próbują wszystko chwytać rączkami. Do tego jest miękka i może służyć, jako gryzak.


4.Pianinko fisher price - świetnie sprawdza się w czasie zabaw na brzuszku. Jest stosunkowo ciche, ma przyjemne dla ucha melodyjki, a dodatkowo zmieniające się światełka bardzo interesują Julię.


5. Wierszyki masażyki i wierszyki kształtujące orientację w schemacie własnego ciała. Na naukę nigdy nie jest za wcześnie, a na naukę przez zabawę to już w ogóle :) Julia uwielbia te wierszowane zabawy i za każdym razem słodko się śmieje.

Oto nasze przykładowe wierszyki:

Paluszki maluszki bawić się lubiły, 
po brzuszku chodziły, kółeczka kręciły, 
kolanka klepały, boczki łaskotały, 
tarły nosek mały, szybko się schowały.

Tu mam nosek jak guziczek
tu mam czoło, tu policzek
Ile mam policzków? Dwa 
A to właśnie jestem ja.

W górze słonko świeci, ptaszek sobie leci
szumią, szumią drzewa, nikt się nie spodziewa, że...

1 komentarz:

  1. Super te wasze wierszyki!może podasz więcej przykładów? :-)

    OdpowiedzUsuń