piątek, 12 czerwca 2015

ZABAWA BEZ ZABAWEK cz. 2

Do zrobienia nowych zabawek dla Julki zainspirowała mnie książka Erica Carle "Bardzo głodna gąsienica". Swoją drogą - to jeden z tych autorów dziecięcych, którego uwielbiam i którego prawie wszystkie książki mamy w Julkowej biblioteczce. 


Bardzo głodna gąsienica to opowiedziana w bardzo prosty i przystępny dla maluchów sposób historia cyklu rozwojowego motyla, począwszy od jaja, przez gąsienicę, kokon i wreszcie motyla.
Z powodzeniem można ją czytać już dwulatkom i jestem pewna, że co nieco z tego zapamiętają. My póki co skupiamy się na kolorowych obrazkach, bardzo dobrej grafice i dziurkach, które w owocach i innym jedzeniu porobiła gąsienica. Julia uwielbia wkładać paluszki do dziurek, które zostawiła po sobie gąsienica. Tak więc będąc przy temacie gąsienic postanowiłam zrobić je dla Julki :)

1. Gąsienica z nakrętek :)
Bardzo prosta do wykonania zabawka. Potrzebujecie tylko plastikowych nakrętek, pojemniczka po jajku niespodziance i dratwy (używając dratwy macie pewność, że ona się nie zerwie). W nakrętkach trzeba porobić dziurki - świetnie nadają się do tego tatusiowie (tata Julki zrobił dziurki używając szydła na gorąco), no a później to już tylko nawlekanie :) Na końcu zróbcie kilka supełków, aby mieć pewność, że nakrętki nie spadną ze sznurka. Oczywiście trzeba gąsienicy namalować buźkę i gotowe :)
Zabawka rozwija koordynację ręka - oko, motorykę małą, motorykę dużą, zmysł słuchu (nakrętki przy potrząsaniu wydają dźwięki). U starszych dzieci może służyć do nauki kolorów czy liczenia. 




2. Gąsienica ze skarpetki
Do wykonania tej gąsienicy użyłam długiej skarpetki z froty. Do środka włożyłam piankę, ale możecie też użyć waty. Następnie co jakiś czas dratwą zawiązałam mocne supły, dzięki czemu powstały kółka.Jako oczy posłużyły mi dwa guziki, za pomocą czerwonej nitki zrobiłam nos, a usta namalowałam markerem. Na sam koniec zrobiłam gąsienicy czułki i nogi z kreatywnych drucików.
Prawda, że proste???? A ile radości z zabawy :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz